OPPTAKSTIDER OG ANNEN INFO

28.07.2025

Det er klart for opptak i havna 12. - 14. september. Her er oppmøtetider og annen praktisk info om opptaket. OBS! Ingen biler kan være parkert i havna, inkl. moloen, fra torsdag!

Som i fjor skal alle båter høytrykkspyles over en spyleplass hvor spylevannet blir samlet i en tank og deretter sedimentert og renset. Vi vil trenge to fra hver gruppe til å høytrykkspyle. P.g.a dette begynner vi fredag ettermiddag. Betaling for spyling/rensing er kr 500 pr båt. All betaling i forbindelse med opptak faktureres våren 2026.

Vi gjør oppmerksom på at tidsrammen ovenfor ikke er helt å stole på, det kan fort bli forandringer. Vær derfor klar i god tid. Ved forsinkelser vennligst bidra og ta ting med godt humør. Husk at opptak er dugnad, så alle må bidra.

Båter som skal plasseres på egen henger, plasseres på jordet hos Kai Waade. Eierne har blitt informert.Dette på grunn av at plassen for hengere må brukes når bryggene skiftes ut. Vi må nok også være strenge på avstand mellom båtene, da det skal mye stort materiell inn i havna pr. lastebil.

Vollen Helselag vil selge kaffe, vafler og pølse, de vil helst ha betaling på VIPPS

Opptaksgruppa består av:

  • Bjørn Danielsen
  • Kjetil Aksnes
  • Magnus Robertsen
  • Finn Robsahm
  • Kai Waade

Denne gruppa styrer opptaket. Vær medhjelpere under den tiden dere er satt opp. Det vil si fra fremmøtetidspunkt til siste båt i den gruppa er oppe.

Avmasting:

De minste og letteste mastene øverst, de største og tyngste nederst.

Vår mastekran er ikke sertifisert, men det er ikke problem å løfte av master. Husk at den som sier seg ansvarlig når det løftes, passer på at det ikke går folk under løftet. Løft med følsomhet, ikke røsk og riv. Kajakker på mastestativ fjernes omgående.

OBS! Alle båter fra vaktboden til mastekrana på landbrygga, må være borte fra båsene sine før klokken 08.00, lørdag 13.09.2025!