Ofte stilte spørsmål

Hvordan åpner jeg bommen i havna med mobilen?

Åpne bommen med mobiltelefonen

Du kan nå åpne bommen i havna med mobilen. Telefonnummeret du ringer for å åpne bommen er +47 580000416660

Alle andelseiere i Vollen Båtforening er lagt inn i en database med et mobilnummer. Databasen kjenner igjen ditt mobilnummer og åpner bommen når du ringer telefonnummeret over.

Hvem som helst kan ikke ringe bommen og åpne den. Telefonnummeret må være registrert i databasen til båtforeningen. Det er kun ett tlf-nr pr andel som kan åpne bommen.

Samme prosedyre for å åpne bommen ved utkjøring.

OBS! Kortene som brukers i dag til å åpne bommen fungerer fortsatt!

Er det leieplasser i havna?

Havna har tidvis noen båtplasser til utleie som ikke blir benyttet av andelseiere. Det er kun andelseiere eller personer som står på venteliste for andel som blir tilbudt leieplass. Kontakt havnesjefen i dette spørsmålet.

Hva gjør jeg om jeg kjøper større båt som må ha større plass?

Du må forhøre deg med havnesjefen om det er ledige plass. Det kan hende det er ventetid på å få større plass. Plassering av båter før hver sesong håndteres av havnekomiteen.

Kan jeg bli andelseier i VBF?

For å bli andelseier i Vollen Båtforening må du være bosatt i Asker kommune. Det er venteliste for å bli andelseier i VBF. Søkere som ønsker å stå på venteliste betaler en avgift fastsatt av årsmøtet.